فصلنامه علمی‌ترویجی وسایل ارتباط جمعی «رسانه» منتشر شد

شماره چهارم فصلنامه علمی‌ترویجی وسایل ارتباط‌جمعی «رسانه» به‌همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث آریا، در این شماره از فصلنامه علمی‌ترویجی وسایل ارتباط‌جمعی «رسانه» در 244 صفحه به موضوعات و مباحث خبری مهم در سال 1395 پرداخته است.

«نشانه‌شناسی عناصر بازنمایی هویت آنلاین» (مطالعه کاربران پرطرفدار ایرانی در اینستاگرام) به‌قلم حسین بصیریان‌جهرمی و مرضیه نحوی‌نظام‌آبادی، «جهان‌گردی در شبکه‌های اجتماعی» (مطالعه موردی کابران تهرانی فیس‌بوک) به‌قلم امیرعلی تفرشی و علیرضا نیکخواه، «شفافیت رسانه‌ای در مقابله با فساد و جرم سازمان‌یافته» به‌قلم غلامحسین بیابانی و محمدتقی عصار و افسانه مظفری، «بررسی اتهامات وارده به مطبوعات از سال 1380 تا 1389 و تعیین مصادیق جرائم در محاکم قضایی ایران» به‌قلم حبیب صبوری‌خسروشاهی و عذرا فراهانی، «بررسی میزان و نحوه پوشش خبری داعش و مقایسه رعایت ملاحظات پوشش اخبار خشن و دلخراش در دو بخش خبری 21 شبکه اول سیما و خبر تاپ‌فایو (TOP5) شبکه پرس‌تی‌وی» به‌قلم علی گرانمایه‌پور و ریحانه سادات‌ذاکری، «نمایش خبری رهبران متخاصم تحلیل گفتمان در سه پرده» به‌قلم تژا میرفخرایی، «مدیریت خلاقیت در سازمان‌های رسانه‌ای» به‌قلم پل دویر و ترجمه و تلخیص سیاوش صلواتیان و حامد منصوری، «نشست تخصصی سواد رسانه‌ای از دیروز تا به امروز و فهرست گزیده» به‌قلم شیرین الادینی و میترا پورقبادی و هما خراسانی مطالب این فصلنامه را تشکیل می‌دهد.

ویژه‌نامه اقتصاد مقاومتی منتشر شد

همچنین فصلنامه علمی‌ترویجی وسایل ارتباط‌جمعی «رسانه» اقدام به انتشار «ویژه‌نامه اقتصاد مقاومتی» کرده است.

این ویژه‌نامه در 140 صفحه به رشته تحریر درآمده و در آن موضوعات و مسائل مرتبط با اقتصاد مقاومتی و رسانه‌ها بررسی و تحلیل شده است.

«نسخه رسانه‌ای اقتصاد مقاومتی» به‌قلم حسن خجسته باقرزاده، «درآمدی بر مدل گفتمان‌سازی رسانه‌ای اقتصاد مقاومتی» به‌قلم محمد سلطانی‌فر و محسن میرزا ابوالحسن‌خان ایلچی (محسن ایلچی)، «بررسی ابعاد مفهومی اقتصاد مقاومتی» به‌قلم سیدمجید قاسمی، «نقش روابط‌عمومی در تحقق اقتصاد مقاومتی» به‌قلم محمدجواد محسن‌زاده، «نگاهی به حال و آینده چارچوب‌های شناختی‌هنجاری اقتصاد مقاومتی در افکار عمومی و رسانه‌ها با استفاده از روش CLA» به‌قلم محمد پیرعلی، «نگرش خبرنگاران اقتصادی به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی» به‌قلم افسانه مظفری و محسن میرزا ابوالحسن‌خان ایلچی، «اقتصاد مقاومتی از منظر اقتصاد سیاسی» به‌قلم محمدصادق جنان‌صفت، «اعتماد، لازمه اقتصاد مقاومتی» به‌قلم زهره جوادیه و «نشست تخصصی گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در رسانه‌ها» مطالبی است که در این ویژه‌نامه به‌چاپ رسیده است.

نشریه علمی‌ترویجی وسایل ارتباط‌جمعی، «رسانه»، به‌صاحب‌امتیازی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرمسئولی گیتا علی‌آبادی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1395122530